Formativ feedforward – hvordan det digitale spiller ind

Formativ feedforward er et koncept, der bruges til at evaluere undervisning. Det fokuserer ikke på karakterskalaer eller bedømmelse, men på at give lærerne og eleverne feedback om, hvordan deres undervisning og læring kan forbedres. Det er et koncept, der er designet til at hjælpe læreren med at forbedre kvaliteten af undervisningen, mens eleven får et indblik i, hvad der skal forbedres.

Formativ feedforward kan gøres digitalt ved hjælp af online spørgeskemaer. Disse spørgeskemaer kan designes til at indsamle data fra elever om, hvordan de har oplevet undervisningen. Dette kan omfatte spørgsmål som: Var undervisningen klar og forståelig? Var der tilstrækkelig tid til at diskutere emner? Var der nok tid til at besvare spørgsmål? Var der nok muligheder for at prøve nye ting?

Ved at indsamle feedback fra eleverne, kan lærerne få et mere nuanceret billede af, hvordan deres undervisning er blevet modtaget. Dette giver lærerne mulighed for at justere deres undervisning for at sikre, at materialet bliver præsenteret klart og forståeligt. Dette kan hjælpe med at forbedre kvaliteten af undervisningen, og det kan også hjælpe med at give eleverne et mere engagerende miljø.

Formativ feedforward er et vigtigt koncept, der bruges til at evaluere undervisning. Det fokuserer ikke på at give karakterer eller bedømme undervisningen, men det hjælper med at give læreren og eleven feedback om, hvordan undervisningen kan forbedres. Dette kan gøres digitalt ved hjælp af online spørgeskemaer, der kan give læreren et mere nuanceret billede af, hvordan deres undervisning er blevet modtaget. Dette kan hjælpe med at forbedre kvaliteten af undervisningen og give eleverne et mere engagerende miljø.

Dette kan også være relevant