Feedforward er en form for evaluering, som kan bruges til at give konstruktiv feedback på en måde, der fokuserer på fremtiden og mulighederne frem for fortiden og fejl. Det er et vigtigt værktøj, der kan bruges af alle i læringsmiljøer, herunder lærere og elever.
Når en elev evaluerer undervisning, kan feedforward bruges til at hjælpe med at sikre, at konstruktiv feedback ikke kun er fokuseret på det, der ikke fungerer godt, men også på det, der fungerer godt eller har potentiale til at blive bedre. Dette gør det muligt at støtte lærerens undervisning og give dem konstruktiv feedback, som de kan bruge til at forbedre deres undervisning.
Feedforward kan bruges til at skabe en dialog mellem eleven og læreren om, hvordan undervisningen kan forbedres. Dette kan starte med at give læreren ros og konstruktiv feedback på det, der fungerer godt, og hvad de kan gøre for at forbedre deres undervisning. Det er vigtigt at være specifik og give eksempler, så læreren ved, hvad der fungerer og hvordan de kan forbedre det.
Feedforward kan også bruges til at hjælpe med at skabe nye ideer om, hvordan undervisningen kan forbedres. Det er vigtigt at spørge læreren om deres tanker og forslag til forbedringer, så deres undervisning styrkes.
Endelig kan feedforward bruges til at give konstruktiv feedback på en måde, der er høflig, konstruktiv og ærlig. Det er vigtigt at være åben og ærlig om det, der er godt og dårligt, og tilbyde løsningsforslag, så læreren kan forbedre deres undervisning.
Feedforward giver eleverne mulighed for at give konstruktiv feedback og støtte lærerens undervisning. Det er et meget vigtigt værktøj, der kan hjælpe med at sikre, at elevernes evalueringer af undervisningen er konstruktive og fokuseret på fremtiden og mulighederne frem for fortiden og fejl.