Nytænk evaluering med Opinoma og få dybdegående feedback, som skaber kontinuerlig forbedring af undervisningen

Opdag Opinomas innovative feedback-metoder og få indsigt i de innovative funktionaliteter til kompetenceudvikling.

Andre systemer

Videoresultat

Få resultat og indsigt på video (automatisk)

Benchmarking

Opdag succeser og forbedringsmuligheder

Didaktisk indhold

Artikler og aktiviteter til kompetenceudvikling

Systematik

Få besked når det er tid til evaluering

Visualisering

Se udviklingen over tid

Opinomas resultatvideo er en grundig og innovativ feedbackoplevelse

Opinomas resultatvideo er designet til at give undervisere en omfattende feedbackoplevelse baseret på evalueringens resultater. Vores brug af videoformatet sikrer, at underviseren modtager den mest meningsfulde feedback, da forskning viser, at videooptagelse giver en høj grad af informationsoptagelse. Resultatvideoen præsenterer feedbacken på en engagerende og nemt forståelig måde og belyser både succeser og forbedringsmuligheder, hvilket hjælper underviseren med at identificere områder, hvor de kan forbedre deres undervisning.

Identificering af styrker og forbedringsmuligheder

Opinoma giver undervisere mulighed for at se, hvor elevernes besvarelser ligger i forhold til normalrammen for bestemte emner og spørgsmål. Dette hjælper underviserne med at identificere, hvor de har haft succeser i undervisningen, og hvor der er plads til forbedringer. Med små tilbagemeldinger kan underviserne hurtigt få en oversigt over resultaterne og få en bedre forståelse for, hvordan eleverne har oplevet undervisningen.

Eksempel
Evalueringen viser, at underviseren er god til at motivere eleverne. Underviseren får tilbagemeldingen: “Du er god til at motivere dine elever!”

Kompetenceudvikling for undervisere med Opinomas artikel- og aktivitetsbibliotek

Når underviserne ønsker at arbejde med forbedringsmulighederne, kan de klikke på ikoner for at få adgang til artikler og aktiviteter, der bidrager til udvikling inden for de pågældende områder. Dette er til gavn for både uddannelsesinstitutionen, underviserne og eleverne, da der kan arbejdes på at forbedre undervisningen og læringsmiljøet. Opinoma tilbyder didaktiske artikler og aktiviteter til underviserne, og uddannelsesinstitutionen kan også uploade deres eget materiale for at skræddersy kompetenceudviklingen.

Eksempler
Evalueringen viser et behov for styrket gruppearbejde. Opinoma anviser en digital aktivitetsfolder med fire gruppeøvelser, som skal skabe dialog på klassen om gruppearbejdet.

Evalueringen viser, at eleverne har behov for, at der sættes forventninger til dem. Evalueringen viser også, at dette behov ikke opfyldes. Opinoma anviser den didaktiske artikel ”Sæt forventninger til dine elever”.

Følg op på tidligere evalueringer og visualiser udviklingen med Opinoma

Opinoma gør det nemt for undervisere at følge op på tidligere evalueringer og visualisere udviklingen over tid. Underviseren kan sammenligne flere evalueringer på visuelle grafer. Derudover kan underviseren selv sætte en dato for næste evaluering, når de opretter en ny undersøgelse. Dette skaber systematik i evalueringerne og muliggøren kontinuerlig forbedring af undervisningen.

Et trygt evalueringsmiljø for underviseren, uden at gå på kompromis med ledelsens organisatoriske læring

For underviseren: Et trygt evalueringsmiljø

Læs mere om hvorfor Opinoma er et trygt evalueringsmiljø

For uddannelsesinstitutioner: Organisatorisk læring

Læs mere hvilke data I kan (og ikke kan) tilgå